top 10 alimente afrodisiace
Topuri

Top 10 alimente afrodisiace

La următoarea ta sesiune de shopping, pune în coș următorul top 10 alimente afrodisiace. Asta, bineînțeles, dacă vrei să te bucuri de un plus de vitalitate în dormitor.  Am inclus pe listă alimente: 

  • cu proprietăți antioxidante ce susțin sănătatea celulară;
  • cu influențe pozitive asupra nivelului de testosteron;
  • care îmbunătățesc circulația sângelui și susțin funcția sexuală;
  • benefice pentru creșterea nivelurilor de dopamină.

Bineînțeles că nu te transformi într-un zeu al sexului după ce înfuleci o porție de sparanghel sau mănânci niște nuci. Nu doar pentru că reacțiile la aceste alimente sunt diferite de la un individ la altul, ci și pentru că substanțele care ar putea avea un rol în stimularea libidoului, sunt de obicei prezente în cantități prea mici pentru a influența semnificativ procesele fiziologice ale organismului. Totuși, subiectul alimentelor cu potențial afrodisiac este atât de captivant încât merită să-l explorăm cu toată curiozitatea. La urma urmei, vorbim despre două dintre cele mai fascinante plăceri ale vieții: mâncarea și sexul – motivele pentru care mulți dintre noi încă ne trezim cu zâmbetul pe buze dimineața.

Iată, așadar, top 10 alimente afrodisiace:

Miere

Despre miere umblă de foarte mult timp vorba că ar fi un superafrodisiac. O menționează Kama Sutra, Avicenna o recomanda ca leac împotriva impotenței, în combinație cu ghimbirul, iar după căsătorie, tinerii însurăței petrec luna de miere, nu de lapte. Hm, dragul meu Watson, ăsta da indiciu! Studiile științifice nu sunt, însă, prea entuziasmate de efectele afrodisiace ale mierii, dar există câteva elemente care ne dau de gândit.

În primul rând, boronul conținut. Mineralul boron influențează pozitiv modul în care organismul utilizează estrogenul, testosteronul și vitamina D. Problema este că, pentru a beneficia de efectul boronului, ar trebui să consumi mai mult de două borcane de miere o dată. Mierea mai conține și crisină, o flavonă cu rezultate bune în prevenția cancerului, care pare să crească libidoul șobolanilor

Mierea mai poate avea beneficii pentru sănătatea sexuală masculină prin creșterea nivelurilor de oxid nitric în sânge. Oxidul nitric contribuie la vasodilatație, îmbunătățind circulația sanguină și având un posibil impact pozitiv asupra erecțiilor. Chiar și o cantitate mică de miere, aproximativ 100 g, ar putea duce la o creștere semnificativă a nivelurilor de oxid nitric

Până la urmă, dacă nu ai ceva alergie la polen sau alte contraindicații în ce privește consumul de miere, go for it. Oricum este un aliment antiinflamator, antioxidant și bogat în minerale, iar dacă alegi o miere afrodisiacă Diblong, îmbogățită cu alte ingrediente care cresc libidoul, n-ai avea decât de câștigat. Mierea Diblong este avizată SNPMAPS de către Institutul de Bioresurse Alimentare și, oricât am căutat pe net, n-am găsit aspecte problematice în ce-o privește. Nu mă crede pe cuvânt, do your own research, dar dacă vrei să încerci un afrodisiac fără riscuri, aș zice să începi cu o miere.

Ceapă

Ceapa e cea mai parșivă farsă a naturii. Basically, leguma asta crește libidoul și-ți împute respirația, dar nu-i bai, că poți mesteca niscai cardamom ca s-o împrospătezi și intensifici efectul afrodisiac. S-au făcut de-a lungul timpului mai multe studii pe șobo și masculi umani, care susțin ideea că ceapa crește nivelul de testosteron. De notat, însă, că în studii s-a folosit suc sau extract de ceapă, nu bulb. Să nu uit de indieni, care au, ca de obicei, și rețete! Una de tonic afrodisiac cu ceapă prăjită amestecată cu unt și miere și alta mai hardcore, cu praf linte neagră înmuiată șapte zile-n suc de ceapă, apoi uscată și folosită ca aliment afrodisiac.  

Sparanghel

Egiptenii, grecii și romanii îl considerau un afrodisiac puternic. Șeicul Nefzaoui notează în cartea „Grădina parfumată” o rețetă menită să impulsioneze capacitățile amoroase la bărbați. Pe scurt: sparanghel fiert, prăjit în grăsime cu gălbenușuri și condimente. Un fel de omletă cu sparanghel. Poți încerca, că pe un studiu realizat pe șoricei chiar s-a observat un număr mai mare de acuplări după administrarea unor doze de suc de sparanghel (A. officinalis). 

Sparanghelul este bogat în vitamina E, care stimulează circulația sângelui și a oxigenului către organele genitale, și în potasiu, esențial pentru producerea sănătoasă a hormonilor sexuali. Ar trebui să-l consumi, însă, trei zile consecutive pentru a te bucura de efectul afrodisiac.  

Cartof dulce

Bogat în antioxidanți, cartoful dulce poate fi și un eficient aliment afrodisiac. Cine-ar fi crezut? Mai sunt necesare niscai cercetări care să o confirme, dar deocamdată îți pot spune că un studiu din 2019 pe șobolănei arată că extractul alcoolic din tubercul și frunze sporește excitarea, îmbunătățește calitatea spermei, crește nivelul de testosteron și estradiol.

Efectele afrodisiace ale cartofului dulce sunt, însă, cunoscute încă din secolul XVI, când botanistul John Gerard nota în lucrarea sa „Herball or Generall Historie of Plantes” că se poate consuma copt și înmuiat în vin, fiert cu prune sau copt cu ulei, oțet și sare. Mai sugerează și că „îmbunătățește, întărește și hrănește corpul”, precum și că „stârnește pofta trupească”.

Usturoi

Usturoiul contribuie la îmbunătățirea sănătății și a dorinței sexuale. Substanța numită alicină din usturoi stimulează circulația sângelui către organele genitale atât la bărbați, cât și la femei, îmbunătățind astfel libidoul. Efectul nu este instantaneu, dar se observă o creștere a dorinței sexuale după aproximativ o lună de consum regulat de usturoi. De asemenea, usturoiul sporește vigurozitatea și conține vitamine și minerale benefice pentru inimă.

Alicina din usturoi contribuie la menținerea sănătății spermei la bărbați. Este de preferat să consumi usturoi crud, însă și preparatele cum ar fi supa de usturoi, creveții cu usturoi și pâinea cu usturoi au efecte pozitive. Usturoiul este recunoscut pentru capacitatea sa de a stimula libidoul. În plus, alimentele bogate în estrogen pot amplifica libidoul la femei, iar estrogenul în sine contribuie la creșterea dorinței sexuale.

Nuci

Nucile reprezintă o sursă excelentă de acizi grași Omega-3, grăsimi benefice pentru inimă care cresc nivelurile de dopamină. De asemenea, sunt o bună sursă de arginină, un aminoacid care stimulează producția de oxid nitric în organism, ceea ce relaxează vasele de sânge și îmbunătățește circulația.

Într-un studiu din 2012, la care au participat 117 bărbați tineri și sănătoși, s-a constatat că cei care au consumat zilnic 75 de grame de nuci timp de 3 luni, ca parte a unei diete de tip vestic, au prezentat o îmbunătățire în ceea ce privește forma, vitalitatea și mobilitatea spermei, în comparație cu cei care nu au inclus nuci în dieta lor.

Într-un alt studiu este notată și o rețetă cu efecte afrodisiace culeasă de la localnicii din teritoriul unional Jammu și Cașmir: 30 g miez de nucă și 5 g semințe de mac fierte în 500 ml de ceai sărat timp de 10-20 de minute. Ceaiul sărat este, pur și simplu, un ceai la alegere (negru, verde, care-ți place ție) în care presari un vârf de sare. Infuzia de nuci și mac se bea de 2 ori pe zi.

Țelină

Despre țelină știam din copilărie că „le face bine bărbaților”, datorită glumelor care însoțeau mereu salata de țelină cu morcovi pe care i-o servea mama tatălui meu. Madame de Pompadour, amanta lui Ludovic al XV-lea, îl hrănea pe rege cu supă de țelină, iar legendarul iubitor din secolul al XVIII-lea, Giacomo Casanova, consuma țelină pentru a-și asigura rezistența sexuală. 

Și într-adevăr, țelina este cunoscută pentru capacitatea sa de a stimula producția de feromoni afrodisiaci și hormonului sexual androsteron. Prin dilatarea vaselor de sânge, aceasta poate îmbunătăți dorința sexuală și intensifica orgasmul. De asemenea, ultimele cercetări arată că semințele de țelină îmbunătățesc funcția sexuală la femei. Extractul de țelină se mai găsește și în compoziția afrodisiacelor din magazinele de profil. O poți consuma sub formă de salată, infuzie de semințe sau ronțăind, pur și simplu, tulpinile. 

Semințe de dovleac

Pe scurt, dragă proprietar de penis capricios, când te uiți la meci, sparge și tu semințe de dovleac în locul celor de floare. Sunt bogate în micronutrienți de zinc și zice un studiu pe șoricei că pot crește nivelul de testosteron, cu efect benefic în redresarea disfuncției erectile. Conținutul mare de zinc poate contribui și la îmbunătățirea cantității și calității spermei. 

Pepene roșu

Bre, pe la mine prin sudul țării nu se prea știe că pepenele roșu ar fi afrodisiac. N-am auzit pe nimeni să facă glumițe despre cum te înflăcărează consumul de pepene roșu, doar clasicul „e bun, curăță rinichii”. Dar l-am pus în top 10 alimente afrodisiace pentru că dragul nostru pepenaș conține, în principal, citrulină, arginină, licopen și ß-caroten.

Citrulina și arginina au un istoric bogat în ce privește îmbunătățirea erecției, iar pepenele roșu pare să facă același lucru. Este o singură șmecherie aici: ar trebui să mănânci pepene roșu cu tot cu coajă sau, mă rog, cât mai mult din porțiunea albă, deoarece acolo se găsesc cele mai mari cantități de citrulină. 

Nucșoară

Ai gustat vreodată piure de cartofi cu nucșoară? Este mai bun decât credeam. În plus, nucșoara presărată poate avea un efect semnificativ în creșterea libidoului și potenței. În timpul experimentului pe șobolani, un grup a primit oral un extract etanolic de nucșoară, iar rezultatele au fost destul de impressive. Astfel, a crescut frecvența acuplărilor și a scăzut perioada postejaculatorie. 

De asemenea, în Zanzibar, nucșoara este numită „Viagra pentru femei”, condimentul fiind recomandat ca adaos în terciul de dimineață pentru toate doamnele care doresc să-și „împlinească” soții.

Acesta a fost alegerea noastră, bazată pe studii, pentru top 10 alimente afrodisiace. Fiecare dintre acestea aduce un plus de savoare în viața ta, iar combinate cu o atitudine pozitivă și o viață sănătoasă, pot contribui la o experiență senzuală îmbunătățită. Așadar, bucură-te de aceste delicii cu măsură și descoperă care dintre ele îți potențează plăcerea în dormitor.

 

Surse: Banihani, Saleem Ali. “Testosterone in Males as Enhanced by Onion (Allium Cepa L.).” Biomolecules, vol. 9, no. 2, 21 Feb. 2019, p. 75, https://doi.org/10.3390/biom9020075. Accessed 13 May 2020.

Barroquillo, Rowane Johanne, and Phoebe Khen Sayson. “Aphrodisiac Activity of Asparagus, Asparagus Officinalis Linn. (1753) Shoot Extract on Male Swiss Albino Mice.” Www.herdin.ph, www.herdin.ph/index.php/herdin-home?view=research&cid=69295.

Dhawan, Kamaldeep , and Suresh Kumar. Beneficial Effects of Chrysin and Benzoflavone on Virility in 2-Year-Old Male Rats. Feb. 2002, www.researchgate.net/publication/10965706_Beneficial_Effects_of_Chrysin_and_Benzoflavone_on_Virility_in_2-Year-Old_Male_Rats.

Fallah, Ali, et al. “Zinc Is an Essential Element for Male Fertility: A Review of Zn Roles in Men’s Health, Germination, Sperm Quality, and Fertilization.” Journal of Reproduction & Infertility, vol. 19, no. 2, 2018, pp. 69–81, www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6010824/.

“Honey: Are There Health Benefits?” WebMD, www.webmd.com/diet/honey-health-benefits.

Majid, Muhammad, et al. “Scientific Validation of Ethnomedicinal Use of Ipomoea Batatas L. Lam. As Aphrodisiac and Gonadoprotective Agent against Bisphenol a Induced Testicular Toxicity in Male Sprague Dawley Rats.” BioMed Research International, vol. 2019, 14 Apr. 2019, pp. 1–21, https://doi.org/10.1155/2019/8939854.

Maurya, Neelesh Kumar . Libido Boosting Functional Foods. Nov. 2022, www.researchgate.net/publication/365801843_Libido_Boosting_Functional_Foods#:~:text=Testosterone%2C%20estrogen%2C%20progesterone%2C%20oxytocin,which%20contain%20neurotransmitters%2C%20affect%20libido.

Meo, Sultan Ayoub, et al. “Role of Honey in Modern Medicine.” Saudi Journal of Biological Sciences, vol. 24, no. 5, July 2017, pp. 975–978, https://doi.org/10.1016/j.sjbs.2016.12.010. Accessed 19 Nov. 2019.

Purnamasari, Risa, et al. “The Effectiveness of Zinc Micronutrients from Pumpkin (Cucurbita Moschata D) Extract on the Testosterone Levels of Mice (Mus Musculus L).” Indian Journal of Forensic Medicine & Toxicology, vol. 16, no. 1, 2022, pp. 986–993, medicopublication.com/index.php/ijfmt/article/view/17623, https://doi.org/10.37506/ijfmt.v16i1.17623. Accessed 20 Nov. 2023.

Robbins, Wendie A. , et al. Walnuts Improve Semen Quality in Men Consuming a Western-Style Diet: Randomized Control Dietary Intervention Trial1 . Oct. 2012, academic.oup.com/biolreprod/article/87/4/101,%201-8/2514205?login=false.

Sharma, Munish, et al. “A Comprehensive Review on Ethnobotanical, Medicinal and Nutritional Potential of Walnut (Juglans Regia L.).” Proceedings of the Indian National Science Academy, 22 Sept. 2022, https://doi.org/10.1007/s43538-022-00119-9. Accessed 3 Oct. 2022.

status.team. “Honey as an Aphrodisiac.” Asheville Bee Charmer, 6 Feb. 2018, ashevillebeecharmer.com/blog/honey-aphrodisiac-natural-boost-sweeten-love-life/. Accessed 20 Nov. 2023.

Tajuddin, et al. “An Experimental Study of Sexual Function Improving Effect of Myristica Fragrans Houtt. (Nutmeg).” BMC Complementary and Alternative Medicine, vol. 5, no. 1, 20 July 2005, www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1187868/, https://doi.org/10.1186/1472-6882-5-16. Accessed 27 Mar. 2019.

“Turns-Ons vs Turn-Offs: The Foods That Affect Your Sex Drive.” PETA UK, www.peta.org.uk/living/turns-ons-vs-turn-offs-the-foods-that-affect-your-sex-drive/#:~:text=Asparagus%20is%20high%20in%20vitamin. Accessed 20 Nov. 2023.

Roze, Iva. “Wanderlust: Nutmeg, the Sexy Spice.” The World from PRX, 25 Nov. 2010, theworld.org/stories/2010-11-25/wanderlust-nutmeg-sexy-spice. Accessed 20 Dec. 2023.